Předsevzetí ve třech krocích aneb Jak udělat z přání výsledky (3. část: Energie chtění)

V minulých dvou částech jsme se zabývali prvním krokem k tomu, aby se naše přání stala skutečností. A to tím, jak si přát správně. 

Pozitivním a konkrétním přáním jsme vyřešili, co že to vlastně má být v našem životě jinak a hlavně jak jinak to tedy má být. Ještě podstatnější otázka ale je, zda si přejeme, aby to bylo jinak. Zda to "něco" opravdu chceme. Zda po tom toužíme natolik, že to v nás startuje chuť něco udělat. Zda nás živá představa žádoucího cíle dostává na obláček radosti, spokojenosti nebo euforie. Jsme u CHTĚNÍ. Ze své praxe s klienty vím, že ne vždy doopravdy souzníme s tím, co víme, že bychom měli dělat jinak. A ne vždy cítíme energii něco změnit. 


2. KROK: JÁ TO OPRAVDU CHCI, PROTOŽE...

Chtění je pocit. Je to emoce, tělesná odezva na naše myšlenkové přání. Je to energie, která dává naše přání do pohybu. Je-li přání jako cíl a mapa našeho výletu, pak chtění je palivo, které nás tam dostane. Chtění je krmeno především dvěma způsoby: Smysly a smyslem.

Energie vnímání: 5 (+1) smyslů

V této části se budeme zabývat smysly. Stačí si pro příklad vybavit třeba váš oblíbený dortík. 


Vidíte jeho barvu, lesk polevy, kombinaci těsta a krému a jak se krásně vyjímá na talíři, jen si sáhnout. Představujete si jaké by to bylo pohoupat vidličkou na želatině, zakousnout se do měkkého těsta, slyšíte křupnout mezi zuby pistácii nebo ukrojený lístek čokolády. Mozek zaktivuje vzpomínky a vy přímo cítíte tu vůni, a v ústech se vám sbíhají sliny a připomínají chuť téhle dobroty. Přidává se fantazie jako šestý smysl. A vy cítíte příliv energie. Mozek začíná přemýšlet, jak dortíku dosáhnout. Přináší vám vzpomínky, nápady, touhu. Jste ochotni překonat cokoliv. Je to síla, že? Tak proč tuhle sílu nevyužít i jinde, než u dobrého jídla?

Smysly hrají velkou úlohu v sebe motivaci. Je dobré, pokud je budete mít své přání a cíle stále dostupné vašim smyslům. Najděte si obrázek toho, co si přejete dosáhnout dejte si ho na oči, dívejte se na něj pravidelně a představujte si, jaké to bude, až to bude. Mluvte nahlas o tom, co chcete a jak to uděláte, ať už s druhými lidmi, tak sami se sebou před zrcadlem. Připojte ke svému snažení určitý specifický parfém, písničku, pohyb, gesto, ranní nebo večerní rituál, kus oblečení. Kdykoliv tyto symboly mozku poskytnete, obnoví vaši novou neuronovou cestu v přemýšlení. Nejsilnějšího efektu dosáhnete, pokud všechny smyslové podněty zkombinujete. Mozek zapisuje novou stopu o to hlouběji a za odměnu vaši pozornost zacílí na hledání řešení, cest a možností, jak cíle dosáhnout. Navíc do vaší hormonální soustavy pošle pokyn, aby začala tvořit energii potřebnou k dosažení a vy pocítíte chuť tu změnu dokázat.

Smyslové podněty jsou bohužel prchavé. Mozek je schlamstne, stráví, vyrobí pozornost, energii a jde dál, za dalšími podněty. Proto když se snažíte o změnu, je důležité si trvale a pravidelně připomínat své cíle a úspěchy, trvale a pravidelně se motivovat a odměňovat, trvale a pravidelně krmit své chtění. Trvale a pravidelně přikládat palivo pod kotlík s energií. 

Ale naštěstí máme vedle smyslů i trvalejší přísun energie. A o tom v příští části! :)